استرس را از بین ببرید تا چربی از بین برود | بیماری

: بدن آدم ماشینی فوق العاده س.

سالها پیش در زمان دایناسورها، آدم هر روز با موقعیتایی که جانش رو تهدید می کرد روبرو می شد. این تهدیدا باعث ترشح مواد شیمیایی  ای به اسمای آدرنالین و کورتیزول در بدن می شن. این هورمونا با عکس العمل جنگ یا فرار که همه اونو می شناسیم در رابطه ان. کشتی گرفتن با یه ببر دندون بلند انرژی بسیار زیادی می خواد، و بدن آدم اونقدر باهوشه که می دونه واسه موقعیتای جنگ یا فرار به مقدار زیادی ذخیره چربی و گلوکز نیاز داره.

تهدیدهایی که این روزا با اونا درگیر هستیم در شکلای قبوض، از دست دادن کار، مرگ و دل شکستگی هستن. با اینکه دیگه ببر دندون بلندی وجود نداره، اما بدنمون هنوز به همون شکل به تهدیدها جواب میده: همین که تهدید از بین رفت، نیاز به پر کردن انرژی رو حس می کنیم. این یعنی وقتی با یه تهدید روبرو میشیم احتمال اینکه بدون این دست اون دست کردن به سراغ یه بستنی پر از شکلات و خامه بریم بیشتر می شه. هم اینکه احتمال این هست که چون ذهنتون درگیر موقعیت استرس زا هستش، پس کمتر درباره چیزی که می خورید فکر می کنین و متوجه این نیستین که دقیقا چه وقتی سیر میشین. اگه بخواین وزن کم کنین باید به فکر کاهش غذا خوردن استرسی باشین.

چربی احشایی ( چربیایی که در منطقه مرکزی بدن قرار دارن ) واسه سلامتتون از چربیای باسن و رانا بسیار خطرناک تر هستن. واسه همینه که چربیای احشایی دور و بر ارگانای داخلی تون رو محاصره می کنن. چیزی که اندازه آسیب رو بالا می بره اینه که چربی شکمی چهار برابر بیشتر از دیگر چربیای بدن گیرنده کورتیزول داره. این یعنی کل روند ذخیره سازی چربی اینجا ساده تر انجام می شه. خبرهای بدتری هم هست: محققان در دانشگاه فلوریدا فهمیدن، چربی ای که دارین می تونه توانایی بدن در فرستادن پیام خاموش کردن عکس العمل استرسی به مغز رو دچار مشکل کنه. براساس این دلایل، هرچقدر چربی بدنتون کمتر باشه اضطرابتون هم کمتر می شه. با عقل هم جور در میاد، چون آدمایی که اضافه وزن دارن اکثرا نگران این اضافه وزن هستن.

می گن، راه های ساده و سالمی واسه نابود کردن استرس همراه با چربی هست: درست غذا بخورین، ورزش کنین، به اندازه بخوابین و البته از راهی مثبت استرس خود رو مدیریت کنین. با درگیر شدن در فعالیتای آرامش بخش شروع کنین، از جمله یوگا و مدیتیشن، واسه اینکه روی موقعیتای استرس زا قبل اینکه حتی اتفاق بیفته کنترل داشته باشین، هر روز به خود زمان بدین تا در سکوت کمی آرامش بگیرین. در طبیعت قدم بزنین و با زندگی پر جنب و جوش بیرون رابطه برقرار کنین.

بدن خود رو با میوه ها و سبزیجات کامل حفظ کنین، چون این کار در آخر باعث کاهش چربی شکمی و تقویت توانایی مغز واسه خاموش کردن عکس العمل استرسی می شه. تلاش کنین مصرف غذاهای سرخ کرده و گوشت قرمز ( که شامل مقدار زیادی چربیای اشباع و ترانسه ) رو کم کنین چون می تونن باعث التهاب شن، که سطح کورتیزول رو بالا می بره.

بعد بیرون برید و حرکت کنین! ورزش هوازی باعث کاهش سطح کورتیزول و افزایش سرعت سوخت و ساز بدن واسه چربی سوزی می شه.

وقتی موقعیتای تنش زا به وجود میاد، در بیشتر مواقع بهترین انتخاب اینه که حواس خود رو پرت کنین! با دوست خود تماس بگیرین، چیزی ببافید، و یا اینکه می تونین به سراغ باغچه یا گلدان هاتون برید. کورتیزول تا ابد در جریان خونتون باقی نمی مونه، پس تموم تلاش خود رو بکنین تا توجهتون رو از اون موقعیت منحرف کنین.

در آخر باید بگم، این رو بدونین که شمام آدم هستین و ممکنه بعضی وقتا دچار استرس شید. اگه یه کیک شکلاتی یا بستنی جواب آروم کردنتانه، پس انکارش نکنین. زندگی همه اش ایجاد تعادله، و اگه بخواین خود رو از همه چیز محروم کنین و نیازاتون رو رد کنین در واقع اضطرابتون رو بالاتر بردین.

چاقی و روشای درمان اون

اگه می خواین لاغر شید روزی نیم ساعت با این فرمول بدوید

حرفه ای لاغر شید

تناسب اندام خود رو در زمان ۳۰ روز انجام بدین

وقتی به وزن ایده آل رسیدیم …

منبع :