استرس شغلی مدیران و راه مقابله با آن | بیماری

: استرس شغلی مدیران و راه مقابله با اون

: چی موجب موفقیت یا شکست می شه؟ اراده و همت عوامل مهمی هستن، اما مدیریت استرسای شغلی واسه پرانگیزه نگاه داشتن و جلوگیری از تعلیق کارا، اهمیت خاص ای داره. استرس بخشی جدانشدنی از زندگی هر کدوم از ما هستش. از کارای کوچیک روزانه گرفته تا تصمیمات حساس زندگی، همه می تونن موجب استرس شن. چیزی که مهمه چگونگی کنارآمدن با این احساس ناخوشایند و کنترل اون هستش.

به گزارش آلامتو به نقل از زومیت؛ شما در مقابل فشار استرس از پا در میاید یا راهی واسه اون پیدا میکنین و به تلاشتون ادامه می دید؟ مدیران مشهور خیلی از مشاغل، با استرس سر و کار دارن. واقعا سطح استرس این افراد بسیار زیادتر از اندازه معموله. اما چیزی که این افراد رو موفق کرده چگونگی برخورد اونا با عوامل استرس زا هستش. پس یادگیری تکنیکایی که اونا واسه مقابله با استرس در پیش می گیرن بسیار به درد بخور هستش. در ادامه چند مورد از پیشنهادای این افراد  رو ذکر می کنیم. شما می تونین در زندگی روزمره با رعایت این پیشنهادا یه قدم به موفقیت نزدیک تر شید.

با وجود برنامه ریزیای سنگینن کاری و محدودیتای وقتی واسه انجام کارا، هرکسی ممکنه دچار تنش عصبی و استیصال شه. بذارین به آماری در این رابطه نگاهی بندازیم. ۳۹% بیماریای به وجود اومده به وسیله کار بر اثر استرس، افسردگی یا اضطرابه. ۴۷% مردم هر روز استرس رو تجربه می کنن. ۱۰.۴ روز کاری به صورت میانگین در سال به دلیل استرس و اضطراب به هدر میره. استرس از مشکلات طبیعی تلاش در رسیدن به یه هدفه. اما این بدون معنا نیس که واسه موفقیت همیشه مجبور به تحمل این احساس ناخوشایند باشیم. با یادگیری چند نکته از مدیران موفق و معروف، با خیال راحت و در کمال آرامش وظایف شغلی خود رو انجام بدین.

مسئله رو ساده کنین!

بیل گیتس،بنیان گذار و مدیراجرایی قبلی شرکت مایکروسافت میگه:

وقتی که فشار کاری در حال شکل گیریه، تنشا رو رها کنین و تمرکز خود رو متوجه کاری کنین که الان در دست دارین. ساده نگاه داشتن کارا موجب می شه دید مناسبی نسبت به اونا شکل گیرد و انجام شدنی به نظر برسن.

به مسئله فکر کنین!

 استیو جابز، بنیان گذار و مدیر ارشد فقید شرکت اپل میگه:

اگه بشینین و تفکر کنین درمی یابید که چیجوری ذهن شما یه ریز در حال فعالیته. هر تلاشی واسه آروم کردن اون موجب بدتر شدن شرایط می شه. اما زمان ذهن شما رو آروم تر می کنه. وقتی ذهنتون آروم شد وسعت خیلی عجیبی رو در لحظه درک می کنین و چیزای بسیاری رو که قبلا قادر به دیدن اونا نبودین درمی یابید.

مسئله رو تشخیص داده، کنترل شرایط رو در دست بگیرین و پیش برید. با به دست آوردن درک درست از شرایط و بعد انجام اقدامات قدم به قدم، ذهن شما سازماندهی شده و احساس کنترل بیشتری بر شرایط دارین.

چیزی که مهمه رو به یاد بسپارین!

ریچارد برانسون، رئیس و بنیان گذار گروه شرکتای ویرجین میگه:

اگه همین فردا مالکیت ویرجین رو از دست بدهم خیلی راحت جای دیگری زندگی خود رو ادامه میدم. اما اگه سلامتی خونواده ام به خطر بیفته یه مشکل واقعی دارم.

چیزایی که به درستی در زندگی اهمیت دارن رو به یاد داشته باشین. لحظه ای درنگ کرده و فکر کنین که کدوم مشکلات به درستی استرس آور هستن. به مهم ترین چیزا در زندگی فکر کنین: خونواده و سلامتی. این تفکر، ذهن شما رو از نگرانیای جزئی کاری رها می کنه.

دست به کار شید!

جف بزوس، بنیان گذار و مدیرارشد سایت آمازون میگه:

استرس بیشتر از اقدام نکردن واسه کاری که روی اون کنترل دارین، ناشی می شه… من به محض اینکه اون کار رو تشخیص دادم دست به کار شده و اولین تماس رو گرفته یا اولین ایمیل رو ارسال می کنم. این کار بطور زیادی استرس ایجاد شده رو کم می کنه.

ایلان ماسک، بنیان گذار PayPal، مدیر ارشد SpaceX و مدیر و طراح Tesla Motors میگه:

مردم باید ترسای غیر منطقی رو ندیده بگیرن. حتی اگه این ترس منطقی هم باشه وقتی کار شما ارزشش رو داره باید ادامه بدین. دست به کار شید. به جای اینکه اجازه بدین استرس کنترل شرایط رو بدست بگیره، هرچه سریعتر اونو از معادله خارج کرده و به پیش برید. فقط با دست به کار شدن میشه از تشکیل استرس جلوگیری کرد و باری رو از شونِه برداشت.

 تعادل رو حفظ کنین!

سوزان ووجیسیکی، مدیر ارشد یوتیوب میگه:

من فکر می کنم استراحت کردن خیلی با اهمیته. هم اینکه فهمیدم که پس از گذروندن اوقات فراغت میشه دید بسیار خوبی نسبت به شرایط بدست آورد.

 کار بدون معطلی تنها موجب کاهش خلاقیت و بروز اشتباه می شه. داشتن اوقات فراغت و حفظ تعادل بین زندگی شخصی و شغلی باعث سرحالی و انرژی گرفتن ذهن می شه.

 از قبل برنامه ریزی کنین!

جک دورسی، بنیان گذار و خالق توئیتر و Square میگه:

من فکر می کنم عموما استرس از اتفاقات پیش بینی نشده ناشی می شه… هر چی بیشتر وظایف خود رو به صورت عادت بذارین و هرچه به برنامه ریزی خود پایبندتر باشین، استرس کمتری دارین.

واسه خود یه ترتیب روزانه بذارین. از قبل برنامه ریزی کنین و با یه برنامه ریزی منظم کار کنین. پیروی از یه برنامه مشخص تمرکز شما رو بیشتر کرده و باعث می شه درک بهتری از شرایط داشته باشین. برخلاف وجود استرس که خصیصه ای ذاتیه، تکنیکای کنترل اون آموختنیه. اگه بتونین پیشنهادای گفته شده رو رعایت کنین می تونین از زندگی خود با نشاط و آرامش کامل لذت ببرین.

.

منبع : alamto.com

جمع آوری به وسیله بخش مقالات پزشکی و بهداشتی سایت آکا