۷ تاکتیک ها برای تبدیل شدن به یک حرفه ای فروش اجتماعی

ایده فروش اجتماعی ساده است: مصرف کنندگان امروزی وقتی می خواهند با مارک ها ارتباط برقرار کنند و اطلاعاتی در مورد محصولات بالقوه برای خرید پیدا کنند ، به رسانه های اجتماعی نگاه می کنند و اگر مارک هایی که از آنها حمایت می کنند خود را در آن کانال ها عرضه نمی کنند ، در این صورت هستند. یک فرصت عالی را از دست داده نکته اصلی فروش اجتماعی استفاده از سایت های رسانه های اجتماعی (مواردی است که مشتری ها و مشتریان شما بیشترین استفاده را می کنند) برای ایجاد روابط ، تعامل درایو ، شرکت در مکالمات ، پاسخ دادن به سؤالات ، به اشتراک گذاری محتوای ارزشمند ، پرداختن به خدمات مربوط به مشتری و در غیر این صورت تعامل با مخاطبان خود با هدف تبدیل منجر به مشتریان وفادار می شود.

اما برای فروشندگانی که هنوز روی باند فروش اجتماعی پرش نکرده اند — و نگران نباشید ، تنها نیستید: کمتر از ۱۰ درصد فروشندگان فروش فروش اجتماعی را به عنوان اولویت قرار می دهند – شاید تعجب کنید که چگونه می توانید پاهای خود را بدست آورید. این تکنیک جدید را خیس کنید و در کارنامه خود بگنجانید. شما ممکن است حتی وقتی می شنوید که ۹۰ درصد از فروشندگان برتر در واقع از فروش اجتماعی استفاده می کنند ، تمایل بیشتری به خرج می دهید ، بنابراین امروز برخی از تاکتیک هایی را که می توانید در روال خود قرار دهید یاد می گیرید تا به هنر فروش اجتماعی بیاموزید.

۱) انجمن های خود را انتخاب کنید

توییتر و لینکدین تمایل دارند محبوب ترین سیستم عامل های فروش اجتماعی باشند ، اما می توانید در هر شبکه اجتماعی که مخاطبان شما در آن یافت می شود ، در این فعالیت شرکت کنید. اگر مطمئن نیستید مخاطبان خود را در کجا پیدا کنید ، در اینجا نکاتی وجود دارد که می توانید برای تعیین اینکه از کدام سایت های اجتماعی بیشتر استفاده می کنند استفاده کنید:

     

  • انجام یک نظرسنجی
  •  

  • نگاهی بین سایت هایی که رقبای شما در آن حضور دارند
  • باشد
     

  • از یک سرویس جاسوسی مانند Flowtown یا Rapleaf استفاده کنید (باید آدرس ایمیل مشتریان خود را تهیه کنید)
  •  

  • از بهترین مشتریان خود بپرسید
  •  

  • از منابعی مثل Pew استفاده کنید که رسانه های اجتماعی را با استفاده از اطلاعات جمعیتی تجزیه می کند

۲) نمایه های خود را اصلاح کنید

گروه های شبکه های اجتماعی معدن طلای منابع مردم هستند زیرا کاربران با علایق و نیازهای مشابه آنها را گرد هم می آورند. به عنوان یک فروشنده ، می توانید از این گروه ها برای کمک به شما در یافتن چشم انداز استفاده کنید ، اما نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید اینست که شما از موقعیت خود در گروه استفاده می کنید نه برای فروش بلکه در ارائه بینش ، دادن اطلاعات ، ایجاد روابط و اعتماد به نفس. به عنوان مثال ، اگر شما در زمینه فروش عرضه محصولات هنری بودید ، ممکن است در نظر بگیرید که به گروه ویژوال آرتیست ها و گروه وکالت آنها بپیوندید تا بتوانید در مورد جدیدترین ابزارها و لوازم مورد نیاز خود منابع خود را تهیه کنید ، به سؤالات پاسخ دهید و به گفتگو درباره هنر بپیوندید. مهم این است که به جای استفاده از آن به عنوان بستری برای یک سطح فروش ، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار گروه قرار دهید. برای یافتن گروه های مناسب ، به گروههایی نگاه کنید که مشتریان و چشم اندازهای شما وقت خود را سپری می کنند و به آن گروه ها نیز بپیوندید.

اعتماد به نفس