رهبری دیجیتال: ۶ نمونه از برندهایی که Reign Supreme می شوند

طبق گفته فوربس ، ۵۲٪ از شرکت های Fortune 500 ورشکسته شدند ، به دست آوردند ، از وجود آنها متوقف شدند یا به دلیل اختلال دیجیتالی از هزاره ، لیست را کنار گذاشتند. به عبارت ساده تر ، توانایی استفاده استراتژیک از طرح های دیجیتالی برای دستیابی به اهداف تجاری برای بقای یک سازمان ضروری است.

دیجیتال

در چنین مواقع تغییر ، برای نوآوری سازمانها بسیار مهم است که نه تنها در ایجاد تحول در شرکت و مارک تجاری خود کمک کنند ، بلکه درک کنند که چگونه مصرف کنندگان فناوری را تجربه می کنند ، تأثیر را ارزیابی می کنند و از این دانش برای بهبود تجربه خود استفاده می کنند.

در این وبلاگ ، ما بررسی می کنیم که چه چیزی یک برند را به عنوان رهبر دیجیتال تبدیل می کند. این که آیا از رویکرد مشتری محور مانند Nordstrom و IKEA استفاده می کنید ، و درک روشنی از ارزشی که شرکت شما به ارمغان می آورد – Lego و Autodesk یا اینکه رویکردی نوآورانه برای تجارت و مشتری خود مانند Burberry و Unilever در نظر گرفته اید ، این ۶ نمونه را برای شما به جا می گذارد. بدون شک در مورد وضعیت رهبری برند آنها.

۱) Nordstrom: از استراتژی مشتری محور استفاده کنید

تقریباً یک قرن است که نوردستروم به دلیل تجربه زیبا و مشتری درخشان مشتری شناخته شده است. برای حفظ جایگاه خود در بازار ، در اواخر دهه ۱۹۹۰ این شرکت مأموریت خود را برای سرمایه گذاری در فن آوری های دیجیتال ارائه داد که به مشتریان خدمت می کرد و بیشتر به کارمندان مشتری محور خود توانمند می کرد.

سرمایه گذاری

این شرکت با تهیه یک مدل و استراتژی تجاری دیجیتال ، بر ارائه تجربه نهایی مشتری متمرکز شده است. آنها پس از ایجاد وب سایت خود ، سیستم فروش جدیدی را ارائه دادند که شامل نرم افزار کتاب شخصی است ، بنابراین فروش می تواند درخواستها و نیازهای مشتری را پیگیری کند. به زودی راه اندازی یک آزمایشگاه نوآوری انجام شد که امکان توسعه برنامه های اجتماعی ، پرداخت تلفن همراه ، پیام کوتاه برای کارمندان و بعداً ، کسب خدمات لباس شخصی شده مردانه مبتنی بر ابر را فراهم کرد.

این سفر به دیجیتال سازی نه تنها خرید را آسان تر کرد بلکه تجربه کاربری یکپارچه ای را در اختیار مشتریان قرار داد. با تلفیق دقیق فن آوری با داده های مشتری شخصی و روند کار ساده تر ، نوردستروم شاهد رشد درآمد بیش از ۵۰٪ در طی ۵ سال گذشته بوده است.

این شرکت همچنان که به دنبال راه های جدیدی برای فعالیت در محیط خرده فروشی دیجیتال است ، به تکامل خود ادامه می دهد.

“روشی که مشتریان برای خرید در دنیای دیجیتالی تر متصل به خرید خود ادامه می دهند ، در حال تغییر است و ما می دانیم که باید راه هایی برای تکامل فروشگاه های خود با آنها پیدا کنیم. این یک چالش است ، اما ما همچنین فرصتی فوق العاده می بینیم تا بتوانیم از فروشگاه های خود به روش هایی استفاده کنیم که به ما امکان می دهد مشتری ها را بهتر از هر کس دیگری به آینده ارائه دهیم. “- اریک Nordstrom ، رئیس جمهور Nordstrom.

۲) Autodesk: با دیجیتال تکامل پیدا کنید

Autodesk به عنوان یک پخش کننده در ارائه راه حل های نرم افزاری برای طراحی و مهندسی سه بعدی ، به الگوی صدور مجوز اعتماد کرد که در مواجهه با دیجیتالی شدن در تلاش برای موفقیت بود. در مواجهه با آینده نامعلوم ، مدیریت تصمیم گرفت از مدل نرم افزاری مبتنی بر مجوز خود به یک نرم افزار متنوع تر و مبتنی بر ابر به عنوان یک سرویس (SaaS) تبدیل شود.

راه حل

هدف از این انتقال جذب مشترکین جدید ، بهبود تکرار محصول برای توسعه نرم افزار بصری بیشتر و افزایش تعامل کاربران بوده است. علاوه بر این ، آنها برنامه “جرقه” را راه اندازی کردند ، تلاشی برای ادغام نرم افزار چاپ سه بعدی با شرکتهای سخت افزاری و مواد.

تلاش های ترکیبی Autodesk با استفاده از قدرت سیستم عامل های ابری برای جلب مشتری و تحقق افزایش پیش بینی شده حاشیه های عملیاتی از ۱۳٪ به ۳۰٪ ، این شرکت را به عنوان یک پخش کننده اصلی دیجیتالی قرار داده است. با افزایش رایانه های ابری ، چشم انداز شرکت روشن است.

۳) IKEA: مشتریان خود را بشناسید

در حالی که بسیاری از شرکت ها همچنان به جستجوی راه حل هایی برای چالشی که ارائه می دهد دیجیتال است ، IKEA به ویژه در سوار شدن به موج دیجیتال موفق بوده است. این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت مبلمان جهان ، در درک مشتریان خود و استفاده از تاکتیک ها برای جلب توجه آنها ، مهارت دارد.

کمپین اخیر IKEA با عنوان تبلیغات هوشمندانه خود که دارای پویایی روابط خوب است ، معروف است ، “در آنجا که زندگی اتفاق می افتد” ، از تخصص جستجوی Google استفاده می کند تا زندگی روزمره را با محصولاتش بهتر کند. IKEA با آزمایش در مورد جستجوهای انجام شده برای مشکلات خاص ، محصولات خود را برای حل مسائل زندگی مشترک تغییر نام داد. به عنوان مثال ، به جای تبلیغات ساده از مزایای یک تختخواب خاص ، آن را به “My Partner Snores” منتقل کرد. “طیف وسیعی از محصولات دیگر برای مطابقت با راه حل های خود در مورد مشتریان معمولی تغییر نام دادند.

مشکلات

این استراتژی مفید از طریق IKEA Home Tour Squad ادامه می یابد ، ابتکاری که کارمندان IKEA از خانه بازدید می کنندخانواده ها و افراد برای کمک به آنها در طراحی فضای مبلمان سخت و الهام بخش از راه های جدید برای استفاده از محصولاتشان.

این تعهد به مشتریان آنها منجر به پروژه های دیجیتالی دیگری شده است که ارتباط بین فناوری و محصول را در بر می گیرند. به عنوان مثال ، مبلمان با شارژ بی سیم یک تلفن بالقوه دو میلیارد کاربر تلفن هوشمند در سراسر جهان دارد.

اینگوار کامپرد ، بنیانگذار IKEA این گفته را در مورد امیدهای خود برای ماندگاری شرکت بر اساس کارآفرینی دیجیتالی خود گفته است.
کارآفرینی

“هیچ کس نمی تواند یک شرکت یا مفهوم زندگی ابدی را تضمین کند ، اما هیچ کس نمی تواند مرا متهم کند که سعی نکرده ام.”

۴) LEGO: به اصول اولیه بازگردید

در دهه ۱۹۹۰ ، شرکت اسباب بازی LEGO مستقر در دانمارک از تولید کننده بلوک های ساختمانی کودکان به یک سازمان مشهور جهان در پارک های موضوعی ، لباس ، کتاب و بازی های ویدئویی تبدیل شده بود.

با این وجود ، تنها یک دهه بعد ، مدیریت مالی ناچیز آنها شرکت را در آستانه ورشکستگی قرار داد. ناامید از عقب نشینی ، مدیران LEGO این سازمان را برای تمرکز مجدد در محصولات ساختمانی اصلی ، کاهش هزینه ها و درگیر کردن کودکان با فناوری دیجیتال ، دوباره سازمان دادند.

در حالی که آنها از طریق کیت های ساختمانی و دو فیلم بسیار موفقیت آمیز به موفقیت دست پیدا کردند ، فضای دیجیتالی جایی است که شرکت مکانی برای آینده مکانی برای خود ایجاد کرده است.

“شما نمی توانید بدون بازی در فضای دیجیتال ، ویژگی خاصی را برای کودکان ایجاد کنید. تقریباً هر کاری که انجام می دهیم دارای یک ارتباط دیجیتالی با آن است.” – SørenTorpLaursen ، رئیس جمهور LEGO Systems

براساس این فرضیه. لگو خط Nexo Knights را توسعه داد ، یک پادشاهی قرون وسطایی است که در یک دنیای آینده نگر قرار گرفته است. آنها با استفاده از مجموعه های اسباب بازی های فیزیکی ، امکان اسکن سپرهای شوالیه را با استفاده از یک دستگاه همراه ایجاد کردند که به کاربران امکان می دهد قدرت را برای استفاده در بازی برنامه خود بارگیری کنند. علاوه بر این ، مجموعه های ساختمان و برنامه نویسی آنها مانند Lego Boost کودکان را ترغیب می کند تا خلاقیت های خود را به زندگی برسانند.

خلاقیت

این ابتکارات دیجیتالی ، برنامه نویسی و ساختمان فیزیکی را با هم ادغام می کنند ، و توجه بازار هدف خود – کودکان – را جلب می کنند و برند LEGO را به عنوان یک مبتکر در بازار ، سیمان می کنند.