ویژگی های یک مدیر بازاریابی بسیار موفق دیجیتال

با استفاده از برخی از استراتژی ها و تکنیک های اساسی بازاریابی دیجیتال از طریق منابع آنلاین و برنامه های آموزشی ، آسان می شود. اما چه چیزی لازم است تا یک مدیر موفق دیجیتال مارکتینگ باشد؟ کسانی که مایل به دنبال کردن این حرفه هستند باید بدانند که این یک کار به خصوص خواستار است که نیاز به سالها تجربه در این زمینه و ترکیبی منحصر به فرد از مهارت ها دارد.

دیجیتال

در ادامه بخوانید تا بیشتر بدانید که آیا ممکن است شما مناسب این نقش مهیج و چالش برانگیز باشید.

مدیر بازاریابی دیجیتال چه کاری انجام می دهد؟

مدیران بازاریابی دیجیتال وظیفه تدوین و نظارت بر استراتژی های بازاریابی آنلاین برای مشاغل اعم از نوپا های کوچک گرفته تا شرکت های بزرگ را بر عهده دارند. آنها مسئول نظارت بر پروژه ها هستند و اطمینان حاصل می کنند که کمپین های بازاریابی دیجیتال از ابتدا تا انتها روان و روان اجرا می شوند. آنها احتمالاً مسئولیت تیم های پیشرو و همچنین به عنوان یک نقطه اصلی تماس با مشتریان در زمینه B2B هستند.

اینها در اصل مدیران کسب و کار در آژانس بازاریابی دیجیتال هستند ، بنابراین آنها باید بتوانند مهارتهای خوبی در افراد داشته باشند و بتوانند هم محتوا را مدیریت کنند و هم استراتژی ایجاد کنند. به میزان بیشتر یا کمتر ، ممکن است آنها نیاز به دانش منصفانه در مورد SEO ، تجزیه و تحلیل ، تبلیغات ، شیوه های کسب و کار ، رسانه های اجتماعی ، بازاریابی ایمیل ، توسعه وب و نوشتن کپی داشته باشند.

مهارت فروشندگان دیجیتالی باید داشته باشد

به طور کلی ، حوزه بازاریابی دیجیتال کاملاً متنوع است و مجموعه ای از مجموعه مهارت های سخت و نرم را شامل می شود. خبر خوب این است که اگر شما علاقه مند نیستید و یا نمی توانید مردم را مدیریت کنید ، روش های دیگری وجود دارد که می توانید در این صنعت مهیج شرکت کنید. مشاغلی برای افرادی که فنی تر هستند ، موقعیت هایی وجود دارد که متناسب با افراد خلاق تر است ، و افراد دیگری نیز وجود دارند که بیشتر روی مشاغل متمرکز هستند.

صرف نظر از مجموعه مهارتها و مهارتهای شما ، در اینجا یک نمای کلی از خصوصیات عمومی که افراد در این صنعت باید در اختیار داشته باشند و تمرین می کنند وجود دارد:

     

  • قابل انطباق
  •  

  • علاقه مند به یادگیری چیزهای جدید
  •  

  • تطابق پذیری در شغل خود اشتیاق دارد
  •  

  • یک رهبر طبیعی است
  •  

  • ابتکار عمل می کند
  •  

  • کنجکاو
  •  

  • تفکر به جلو
  •  

  • حل کننده های مشکل ساز
  •  

  • کسب و کار متمرکز
  •  

  • مردم محور
  •  

  • استراتژی تجارت و بازاریابی را می فهمد

رهبران راستین باشید

بیایید فقط برای یک دقیقه قسمت “محتوا” را در نظر بگیریم و در نظر بگیریم که چه هدایتی برای هدایت هر تیم یا گروهی در یک زمینه تجاری ، یا حتی به عنوان یک مشاور آزاد نیاز دارد که بتواند با مشتریان مختلفی کار کند.

برای اطمینان از انجام کارها ، مدیران باید بدانند که چگونه ارتباط واضح و قاطع برقرار کنند. اما آنها همچنین باید درک کنند که چطور نباید از این نکته غافل شد که باعث بهره وری کارمندانشان شود. آنها باید در زمینه ایجاد روابط صحیح و در زمینه B2B و B2C مهارت داشته باشند.

مدیران همچنین باید اصول استراتژی را درک کنند ، از جمله تعیین اهداف ، ایجاد فرایندها و رویه ها و پیش بینی راه های دستیابی به ROI های تعیین شده مهم است. قرار دادن تمام تخم مرغهای شما در یک سبد مهم نیست ، در اینجا ، همانطور که طرف افراد مشاغل و عناصر فنی را نیز در نظر می گیرید.

درک روشنی از قیف بازاریابی محتوا (فروش) داشته باشید

بازاریابی محتوا

اگر شما جزئی از آژانس بازاریابی دیجیتال هستید ، باید آنچه را که برای فروش انجام می شود ، درک خوبی داشته باشید و این با درک روشنی از کل “قیف فروش” شروع می شود. مسئولیت ایجاد اساساً این قیف ها به عنوان پایه ای برای استراتژی بازاریابی و تبلیغات تبلیغاتی برای مشتریان است.

از آنجا که این یک نقش تجاری محور است ، بازاریاب های دیجیتال باید آنچه را که برای بستن فروش لازم است را درک کنند و تمام راه را در “قیف” کار کنند. قیف فروش مراحل مختلفی دارد که ما به دلیل سادگی می توانیم در اینجا به ۴ مرحله اصلی برسیم:

     

  • دسترسی: جذب مشتری جدید
  •  

  • تبدیل: ترغیب مشتریان به خرید
  •  

  • بستن: فروش فروش
  •  

  • حفظ: ایجاد وفاداری به برند و بازگرداندن مشتریان

بازاریابان دیجیتال باید بتوانند سفر خریدار را درک کنند تا بتوانند کارهایی را که باید برای بهبود ROI یک شرکت انجام شود ، مدیریت و هدایت کنند. آنها در واقع یک تیم را برای انجام این کار هدایت می کنند ، اما باید بتوانند دقیقاً آنچه را که با مشتری ها اتفاق می افتد ارتباط برقرار کنند. احتمالاً این امر به شدت باعث ایجاد آگاهی از برند می شود ، که بیشتر در صدر قیف است ، اما می تواند شامل فعالیت های بازاریابی دیگری باشد که در مورد بسته شدن فروش است ، مانند کمپین های ایمیل و کپی آگهی.

تحلیلی باشید

مدیران بازاریابی دیجیتال در اصل مدیریت w را مدیریت می کنندزبان و زبان به عنوان “داده” است ، بنابراین اگر ایده محتوای هر چیزی ممکن است برای نویسندگان جذاب باشد ، اگر بیشتر به سمت خلاق باشید ، ممکن است بخواهید با نوشتن سازگار باشید نه مدیریت. مدیران محتوا به طور معمول در ابزارهای مختلف تحلیلی شفاف خواهند بود زیرا دائماً پیشرفت و سطح پیشرفت کمپین های مختلف را زیر نظر دارند و ردیابی می کنند. آنها روی استراتژی متمرکز خواهند شد که مبتنی بر داده هایی مانند معیارهای سئو باشد.

بازاریابان دیجیتال باید با جدیدترین ابزارهای موجود برای واقعی پوشاندن معیارها و آنالیزها آشنا شوند. آنها همچنین مغز خلاق خود را برای نوشتن و مقابله با اعداد بطور منظم درگیر می کنند.

رسانه های اجتماعی را درک کنید

همانطور که احتمالاً حدس می زنید رسانه های اجتماعی وقتی صحبت از رسانه های دیجیتال است یک تغییر دهنده بازی است. یک مدیر بازاریابی خوب دیجیتال قادر خواهد بود بدون از دست دادن زیاد در راه زمان یا انرژی تکنیک ها و استراتژی های مختلفی را امتحان کند. آنها باید بتوانند از طریق پیش بینی کننده های مبتنی بر داده ، نتایج را تجسم کنند. و این نه تنها در مورد محتوای اولیه (به عنوان مثال وب سایت) صادق است بلکه در مورد اینکه چگونه ابزارهای مختلفی مانند رسانه های اجتماعی نیز کار می کنند صادق است.

گفته می شود ، اگر شما یک تیم را اداره می کنید ، احتمالاً در بخش خود یک دسته متخصص – از جمله مدیران رسانه های اجتماعی دارید. شما بیشتر از این که لزوماً به جزئیات عمیق بپردازید ، مسئولیت نظارت بر این منطقه و دیگران را خواهید داشت.

خود را با سئو آشنا کنید

متخصصان SEO مسئولیت نظارت و ایجاد ترافیک در رسانه های اجتماعی و وب سایت ها را بر عهده دارند. مدیر آژانس بازاریابی دیجیتال تیمی از متخصصان را در زیر آنها کار می کند که در بخشهای مختلف تخصص دارند و به همین ترتیب ممکن است نیازی به دانستن SEO و سایر شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) به روشی دقیق نباشد. با این حال ، آنها باید بتوانند این نوع داده را به خوبی درک کنند تا جزئیات را به مشتری و سایر اعضای تیم ارتباط دهند. نه تنها این ، آنها باید قادر باشند توضیح دهند که چگونه این استراتژی دیجیتال را آگاه می کند.

آموزش مداوم را ادامه دهید

در این زمینه آنقدر اتفاق می افتد ، مهم است که تا آنجا که ممکن است از روند بازاریابی دیجیتال پیروی کنید ، اما فقط موارد مورد نظر در حوزه یا منطقه مورد علاقه شما. یک ایده خوب این است که فقط یک وجهی را انتخاب کنید که می دانید روند آن جریان خواهد داشت (برای مثال ، نحوه ادغام چت بابات های خودکار در وب سایت مشتری) و رفتن از آنجا.

این مسئله در مورد کارمندان شما نیز صادق است. یک مدیر بازاریابی دیجیتال باید توجه داشته باشد به روندهایی که مربوط به تجارت و رویکرد آنها است و در یادگیری مداوم نه تنها برای خود بلکه برای کارکنان خود غوطه ور است.

ماندگاری

مهم نیست چه چیزی ، یک مدیر بازاریابی دیجیتال همیشه باید چالش های خود را برای آژانس خود و همچنین در هنگام ارائه خدمات به مشتریان ادامه دهد. همیشه باید رویکردی وجود داشته باشد که بتواند یک مشکل را حل کند و یک استراتژی بهبود یابد. در بعضی مواقع ، این احساس بسیار دلهره آور خواهد بود ، بنابراین داشتن رویکردی انعطاف پذیر ، “هرگز تسلیم نشوید” ، همراه با توانایی یافتن راه حل های منحصر به فرد برای مشکلات ، ضروری است.

راه حل

گفته می شود ، این یک کار پر استرس است که هرگز تمایل به اتمام ندارد و عوامل مختلفی را در بر می گیرد ، بنابراین می توان سوزاندن آن را آسان کرد. یک مدیر عالی درک خواهد کرد که چگونه تعادل کار و زندگی مؤثر را بدست آورید تا در پایان با تمام جزئیات جزئی ذهن خود را از دست ندهند. برای این منظور ، یک مدیر بازاریابی عالی دیجیتال باید بداند که چه بخش هایی از کار را برای خود مدیریت کند و چه بخش هایی را برای تسویه حساب خود دارد.
استرس

آیا شما علاقه مند به پیشرفت حرفه خود در بازاریابی دیجیتال هستید؟ کارهای مختلفی وجود دارد که می توانید به تنهایی در زمینه موضوعات مختلف آشنا شوید و آشنا شوید ، همچنین فرصت های آموزش انعطاف پذیر و آنلاین نیز وجود دارد. برای مبتدیان ، می توانید با برنامه های بازاریابی ، درمورد وبلاگ و پست های اجتماعی درمورد آنچه انجام می دهید ، به اشتراک بگذارید و درک کاملی از سئو و Analytics ایجاد کنید. پیوستن به یک گروه فیسبوک در این موضوع نیز ایده خوبی است. و البته ، شما می خواهید یک مکان معتبر برای یادگیری طناب ها و گواهینامه پیدا کنید.

<